Jak zrobić zdrapkę?

wtorek, lipca 16, 2013

Dzisiaj nietypowy post. Pokażę wam, jak zrobić zdrapkę, która wygląda profesjonalnie i uatrakcyjni baby shower, wieczór panieński, urodziny, albo jakąkolwiek inną imprezę z atrakcjami.



 Powyżej zdrapka, którą przygotowałam na wieczór panieński w stylu Pin-up Sailor. Przy imprezach tematycznych zdrapka również ma tematyczny charakter. Wykorzystałyśmy ją w części domowej, a potem do klubu!

Mam za sobą przygotowanie kilku zdrapek (między innymi na baby shower i wieczór panieński) i teraz wiem, że każda kolejna zdrapka jaką zrobisz będzie lepsza - rzecz doświadczenia. Podzielę się z wami wszystkim co wiem na ich temat, a może szybciej uda wam się dojść do zdrapkowej perfekcji. Powodzenia!

Potrzebne ci będą:
1) program do projektowania, photoshop - jakikolwiek program, z którym pracujecie
2) farba akrylowa
3) płyn do naczyń
4) pędzelek
5) świeca biała albo kredka świecowa
6) nożyczki
7) kartonik, papier techniczny, sztywny papier.
8) klej, lub taśma dwustronna

Wskazówki:
Photoshop: Ja używam PhotoScape, który jest darmowym programem. Dobrze mi się na nim pracuje i odkąd go mam, robię na nim wszystkie zdrapki.
Farba: dobrze wybierać ciemne farby, bordo, ciemna zieleń, granatowy, etc. Lepiej i szybciej pokryją tekst, który chcemy zakryć.
Płyn do naczyń: użyłam Ludwika, ale każdy inny nada się tak samo dobrze.
Pędzelek: używałam już różnych, ale najlepiej używać małego pędzelka z twardym włosiem.
Świeca / kredka: na początku używałam świecy, ale okazało się, że praca z kredką jest o wiele bardziej wygodna. Możecie użyć białej albo nawet żółtej kredki (z braku laku;).

Wykonanie:
1) Projektujemy zdrapkę. Wybieramy grafikę, dodajemy pola, które będą zdrapywane. Ja dodałam hasła oznaczające różne atrakcje, konkursy.

 
A to mój projekt gotowy do druku.

2) Drukujemy ją. Moje zdrapki były zawsze kolorowe, ale myślę, że biało-czarna zdrapka mogłaby się przydać również, w zależności od okoliczności. (Na przykład, przy imprezie związanej z biało-czarnymi filmami, etc.)
3) Zdrapkę wycinamy i naklejamy na sztywny papier lub kartonik. Ja wolę taśmę dwustronną. Praca jest bardziej estetyczna a kartki dokładniej przylegają. Taśmą pokrywam całą powierzchnię zdrapki, a dopiero potem przyklejam kartonik.
4) Mieszamy farbę akrylową z płynem do naczyń w proporcji 1:1. Każdego wystarczy w ilości dwóch ziaren grochu. Mamy małą powierzchnię do pokrycia.
5) Każdego okienko (pole do zdrapania) dokładnie zamalowujemy kredką świecową.
6) Okienka malujemy mieszanką farby i płynu.

 
7) Odstawiamy do wyschnięcia.
8) Jeżeli napisy są widoczne spod farby po wyschnięciu, nakładamy drugą warstwę farby z płynem.

I gotowe!

Dlaczego użyć zdrapki na imprezie:
Powodów jest kilka. Zdrapka to atrakcja sama w sobie, estetycznie wykonana staje się ozdobą imprezy. Jest jeszcze ważniejszy powód: osoba honorowa (jubilat, przyszła panna młoda...) może sama decydować o przebiegu imprezy. Jeżeli uzna, że impreza ucichła i czas na jakąś atrakcje, zdrapuje pole i zaczyna się dziać. Takim sposobem, organizacja chociaż po części spada z naszych ramion i angażujemy osobę honorową.  Jest jeszcze element zaskoczenia. Nie znamy sami kolejności atrakcji. A to sprawia, że po części sami mamy niespodziankę.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Świetny pomysł :) niedługo go wypróbuję :) dzięki Asia!

    OdpowiedzUsuń
  2. O.oo a tego nie wiedziałam - eskra pomysł :)

    OdpowiedzUsuń